Najlepsze Porady BiznesJak napisać CV?

Jak napisać CV?

Jak napisać CV? © pixabay.com

Kiedy przychodzi ten czas, ze staramy się o pierwszą posadę, musimy nie tylko przygotować się dobrze do rozmowy kwalifikacyjnej, ale przede wszystkim napisać dobre CV. Jest ono podstawą do ubiegania się o pracę, jak i do jej otrzymania. Musi ono jednak posiadać odpowiedni format oraz wygląd. Dobre CV to już połowa sukcesu w staraniach o pracę. Jak je więc napisać?

 

Jakość a nie ilość

 

 

Podejdź do sprawy rzeczowo 

Ważne jest dołączenie zdjęcia, które będzie nas reprezentowało. Nie może być ono jednak towarzyskim zdjęciem z wakacji, tylko w miarę eleganckim oraz schludnym przedstawieniem naszej osoby. Zazwyczaj wystarczy dołączyć do CV zdjęcie zrobione do jakiegoś dokumentu. W dobrym CV musimy także uwzględnić swoje wykształcenie oraz poprzednie miejsca pracy, ale oczywiście bez żadnych oszustw! Pracodawca może się szybko zorientować, że coś jest nie tak i skontaktuje się z byłymi pracodawcami w celu dopytania o szczegóły. Miejsca pracy, jak i wykształcenie wpisujemy od najnowszego do najstarszego. 

 

Dodatkowe atuty

W CV piszemy również o dodatkowych umiejętnościach takich jak prawo jazdy, umiejetność obsługi komputera czy też urządzeń biurowych. Powinniśmy wspomnieć o stopniu znajomości języków obcych, jednak i tu nie można oszukiwać, bo pracodawca może nam kazać wykonać na przykład telefon po angielsku czy niemiecku i wszystko wyjdzie na jaw. Ważne jest również dopisanie hobby. Nasza pasja może stać się na tyle ciekawa dla pracodawcy, że poprosi nas o opowiedzenie o niej i rozmowa zejdzie na znacznie przyjemniejsze tory.


Jakość a nie ilość

Na poczatek należy pamiętać, by nasze CV miało odpowiedni format i długość, która powinna wynosić nie więcej niż jedna strona A4. Wówczas jest ono czytelne i pomaga pracodawcy ię skupić na naszych największych osiągnięciach. Chyba, że staż pracy mamy długi, to dołączamy kolejną kartkę, ale nie drukujemy na odwrocie strony. Osobne kartki lepiej się czyta i można je zawsze położyć obok siebie. Tak wykonane CV uchodzi za profesjonalne.

Podejdź do sprawy rzeczowo

Ważne jest dołączenie zdjęcia, które będzie nas reprezentowało. Nie może być ono jednak towarzyskim zdjęciem z wakacji, tylko w miarę eleganckim oraz schludnym przedstawieniem naszej osoby. Zazwyczaj wystarczy dołączyć do CV zdjęcie zrobione do jakiegoś dokumentu. W dobrym CV musimy także uwzględnić swoje wykształcenie oraz poprzednie miejsca pracy, ale oczywiście bez żadnych oszustw! Pracodawca może się szybko zorientować, że coś jest nie tak i skontaktuje się z byłymi pracodawcami w celu dopytania o szczegóły. Miejsca pracy, jak i wykształcenie wpisujemy od najnowszego do najstarszego. 

Dodatkowe atuty

W CV piszemy również o dodatkowych umiejętnościach takich jak prawo jazdy, umiejetność obsługi komputera czy też urządzeń biurowych. Powinniśmy wspomnieć o stopniu znajomości języków obcych, jednak i tu nie można oszukiwać, bo pracodawca może nam kazać wykonać na przykład telefon po angielsku czy niemiecku i wszystko wyjdzie na jaw. Ważne jest również dopisanie hobby. Nasza pasja może stać się na tyle ciekawa dla pracodawcy, że poprosi nas o opowiedzenie o niej i rozmowa zejdzie na znacznie przyjemniejsze tory.

Dodaj komentarz


Najciekawsze porady

Podobne porady - warto przeczytać

Ostatnio komentowane porady

stx21 Ontota NIPDURNE durne noclegi pracownicze w...
od dłuższego czasu używam programu faktura.pl, obsługa jest...
Mi w walce pomogła zmiana materaca na nowy. Stary był źle...
Same konkrety dotyczące pisania referatu. Teraz już wiem jak...
Dzisiaj w moim środowisku już chyba nie da się obejść bez...
Moim zdaniem każda profesjonalna agencją, powinna taką umowę...