Praca w biurze zazwyczaj związana jest z odpowiednim stanem skupienia, a także możliwości odczytania własnych myśli i wykorzystywania ich w pracy pod presją czasu lub oczekiwań. Jeżeli dodatkowo musisz pracować w hałasie, twoje skupienie sięga zera, a co za tym idzie twoja produktywność i efektywność. O ile jesteś w stanie na spokojnie wyrobić się ze wszystkimi terminami, to jednak czasami nie będziesz w stanie zapanować nad hałasem oraz zbyt głośną muzyką. Na hałas zazwyczaj reagujemy zmianą rytmu serca oraz wzrost ciśnienia krwi. Jeżeli nieprzyjemne dźwięki się utrzymują, narasta u nas rozdrażnienie, a także stres, które mogą doprowadzić do problemów ze snem oraz spadkiem koncentracji. Oczywiste jest, że pracownicy, którzy gorzej się czują, są także mniej wydajni. Zatem jak poradzić sobie z hałasem w pracy?
1. Zamknięte słuchawki
Kupienie słuchawek będzie świetną inwestycją, dzięki której odetniesz się od irytujących dźwięków w pracy — co więcej, będziesz słuchał ulubionej muzyki. Jedną z najlepszych opcji są słuchawki zamknięte, które całkowicie odetną Cię od dochodzących dźwięków. Oczywiście są one nieco droższe od zwykłych słuchawek, jednakże jakość jest bez porównania lepsza. Jeżeli nie chcesz słuchać muzyki, ciekawą opcją jest słuchanie szumów z aplikacji relaksacyjnej.
2. Wkładki do uszu
Wkładki douszne to ciekawe rozwiązanie w zakresie delikatnego wytłumienia dźwięków — są podobne do słuchawek, jednakże należy zdawać sobie sprawę, że całkowicie nie pozbędą się hałasu, jedynie go lekko stłumią.
3. Stacja radiowa
To rozwiązanie dla całego biura, jednakże należy pamiętać, aby wybrać muzykę spokojną, z radiostacją, w której mało mówią — może to sprawić, że pracownicy będą nadmiernie rozproszeni oraz rozdrażnieni, co doprowadzi do zmniejszenia wydajności pracy.