Najlepsze Porady Kulinaria5 zdrowych zamienników pieczywa Ocena 5 na podstawie 1 komentarza

5 zdrowych zamienników pieczywa

5 zdrowych zamienników pieczywa Pieczywo

Posiłki wykonywane na bazie pieczywa są jednym z najszybszych dań, które możemy przygotowywać, jeśli nie mamy zbyt wiele czasu. To nie tylko popularna kompozycja śniadaniowa, ale również podwieczorku i kolacji — często kanapki przygotowywane są dla dzieci do szkoły lub do pracy. Jeśli preferujemy pszenny chleb lub bułki możemy znacznie łatwiej przytyć, ponieważ zawierają one dużo cukrów i węglowodanów. W prosty sposób można urozmaicić codzienną dietę i odżywiać się zdrowiej zamieniając pieczywo na inne składniki. W taki sposób ograniczysz spożywanie dużej liczby kalorii oraz unikniesz gwałtownych skoków glukozy we krwi. Zamienniki pieczywa zazwyczaj polecane są diabetykom, a także wszystkim osobom zmagającym się z nadwagą i otyłością.


Dlaczego warto ograniczyć pieczywo?
Wiele osób ma problemy z podjęciem decyzji o rezygnacji z pieczywa, co wynika z przyzwyczajenia oraz nawyków wykształconych z dzieciństwa. W wielu domach chleb jest ważnym produktem, bez którego trudno wyobrazić sobie poranne i wieczorne posiłki. Chociaż pszenny chleb i bułki są lekkostrawne, to jednak zawierają duże ilości cukrów prostych — a co za tym idzie niewiele błonnika. Najlepszym wyborem z pewnością jest pieczywo pełnoziarniste, w którym znajdziemy cukry złożone oraz spore ilości błonnika — jego spożywania na dłużej zapewni uczucie sytości.

Chleb z komosy ryżowej
Płaskie kanapki upieczone z komosy, mąki z ciecierzycy oraz mleka roślinnego idealnie zastąpią chleb, jak również tradycyjne ciasto do pizzy. Taki chleb zawiera dużo biała oraz siemię lniane, które jest cennym źródłem błonnika.

Pieczone bataty
Słodkie ziemniaki pokrojone w grube plastry, z powodzeniem zastąpią kromkę chleba. Ciekawym pomysłem jest doprawienie ich oliwą z oliwek oraz nadającymi aromatu ziołami. Bataty mają niski indeks glikemiczny oraz są polecane diabetykom. Dodatkowo są bogate w karoten oraz karotenoidy, które świetnie wpływają na nasz wzrok.

Pieczarki portobello
Niskokalorycznym urozmaiceniem diety będą pieczarki portobello, które najlepiej smakują grillowane na patelni z dodatkiem ulubionych przypraw oraz oleju. Duże kapelusze pieczarek świetnie będą nadawać się jako zamiennik bułki w hamburgerze. Jedna pieczarka dostarcza zaledwie 35 kalorii.

Faszerowana papryka
Ciepły posiłek świetnie zastąpimy zapiekaną papryką. Do przekrojonego, a następnie oczyszczonego z nasion warzywa może włożyć wiele cennych składników odżywczych.

Papier ryżowy
Kolejną alternatywą jest hit azjatyckiej kuchni, czyli papier ryżowy, dzięki jego zastosowaniu w szybki sposób można przygotować niskokaloryczny posiłek. Papier należy lekko zwilżyć wodą i faszerować go ulubionymi składnikami. Można go wykorzystać do przygotowania krokietów, wrapów, gołąbków, a nawet małych pierożków.

Dodaj komentarz

Agnieszka
Najnowszy Komentarz!
Dodano:
0
0

Mam już dosyć jedzenia codziennie chleba, lubię go jako dodatek do zup ale chyba spróbuję papieru ryżowego, pieczarek i batatów. Brzmi smacznie.


Najciekawsze porady

Podobne porady - warto przeczytać

Ostatnio komentowane porady

Zdecydowanie zgadzam się z tytułem tego artykułu.
Odpowiedni Dress code również ma znaczenie.
Zasady Savoir Vivre są bardzo ważne.
Polecam wypróbować ten przepis.
Wino i grejpfrut to najlepsze połączenie.
Zdrowe odżywianie jest bardzo ważne zwłaszcza w okresie...
prosty przepis - trzeba go wypróbować !
Robię takie, lecz zamiast w piekarniku to na patelni na...