Najlepsze Porady KulinariaCo zrobić z jarmużu? Ocena 5 na podstawie 1 komentarza

Co zrobić z jarmużu?

Co zrobić z jarmużu?

Jarmuż coraz częściej staje się popularny dla dietetyków, blogerów oraz osób, które zajmują się dietą i ćwiczeniami. Jednak, nadal jest to za mało i w naszym kraju ludzie najczęściej używają jarmużu jako roślinę ozdobną do dań i sałatek. My wiemy, jednak jak wiele wartości odżywczych ma jarmuż i mamy fajne i proste dania z jego wykorzystaniem dla każdego. Początkowo, to warto wiedzieć że jarmuż to rodzaj kapusty, gdzie jego liście są długie pomarszczone. Jest bogaty w błonnik, białko oraz witaminy C i K. Widać więc od razu jest jedną z najzdrowszych roślin, które pomagają też w zdrowej diecie. Zapraszamy więc teraz do naszych pomysłów kulinarnych z wykorzystaniem jarmużu.


Kremowa zupa z jarmużu

Na zimną pogodę mamy dla Ciebie idealną propozycję delikatnej, zdrowej i sycącej zupy krem z jarmużu. Jest to propozycja pełna witamin i bardzo szybka w wykonaniu. Co Ci będzie potrzebne? Warzywa Twojego wyboru oraz jarmuż. Realizacja: Warzywa, które wybrałeś dokładnie umyj i pokrój w kostkę oraz umyj i pokrój jarmuż. W garnku wlej wodę z solą i zagotuj. Dodawaj warzywa i gotuj aż będą one miękkie. Pod koniec, dodaj jarmuż i gotuj przez kilka minut jeszcze. Całość zmiksuj i dopraw solą oraz pieprzem. Zupę krem z jarmużu najlepiej się podaje z grzankami :)

Smoothie z jarmużu i jabłka

Na śniadanie to najłatwiej zrobić oczywiście pyszne i orzeźwiające smoothie. Z jarmużu i jabłka doda Ci energii z samego rana na cały dzień i nie ma dużo kalorii :) Co Ci jest potrzebne? kilka liści jarmużu, dwa jabłka, jeden kawałek imbiru, jeden banan oraz szklanka soku jabłkowego. Jarmuż, imbir oraz jabłka należy dokładnie umyć i pokroić. Wszystko włóż do blendera i dobrze zmiksuj! Twoje syte śniadanie już gotowe!

Chipsy z jarmużu

Masz słaby dzień i łatwo Ci ulec pokusom w postaci chipsów i fast foodów? Mamy dla Ciebie zdrową i pyszną przekąskę, czyli chipsy z jarmużu. Wystarczy mieć kilka liści jarmużu oraz 2 łyżeczki oliwy z oliwek. Realizacja: Nagrzej swój piekarnik do 190 stopni C. Liście jarmużu, umyj i pokrój na mniejsze kawałki i dopraw solą oraz dodaj oliwę z oliwy. Wszystkie listki wykładasz na blaszce z małymi odstępami i wstawiasz do górnej części piekarnika na 10 minut. Szybko, smacznie i zdrowo :)

Dodaj komentarz

Kornelia
Najnowszy Komentarz!
Dodano:
0
0

Na wiosnę, co najmniej raz w tygodniu robię zupę z jarmużu, jest pyszna. Spróbuję zrobić też czipsy, bo słyszałam, że są dobre.


Najciekawsze porady

Podobne porady - warto przeczytać

Ostatnio komentowane porady

praca marzeń!
praca marzeń!
Polecam zabiegi u doktor Pardy.
Nie słyszałem jeszcze ze nutellę można zrobić ze śliwek....
Spróbuję zrobić taki sos, bo chyba nie ma takiego w sklepie, a...
Nie wiedziałam, że woda po ciecierzycy jest przydatna.
Dzięki, ananasy obierały się elegancko i nikt nie...