Najlepsze Porady Zdrowie6 skutecznych sposobów, aby nie zasnąć w pracy
ocena (/0):

6 skutecznych sposobów, aby nie zasnąć w pracy

6 skutecznych sposobów, aby nie zasnąć w pracy Jak nie zasnąć w pracy

Każdemu z nas zdarza się zarwać noc. Czy to z powodu choroby, czy też niesprzyjających warunków do snu. Zakładamy, że w kawę lub napoje energetyczne zdążyłeś się już zaopatrzyć. Co jednak, kiedy napoje nie pomagają i po prostu śpisz przy biurku w pracy? Co zrobić, kiedy wstajesz rano i masz poczucie, że potrzebujesz jeszcze kilku godzin odpoczynku? Jak szybko się rozbudzić i przygotować umysł do wysiłku?


1. Wywietrz pomieszczenie
Zrób to zwłaszcza rano, kiedy powietrze jest jeszcze rześkie. Jeśli nie masz takiej możliwości, idź po prostu na krótki spacer. Ziewanie i senność biorą się w dużej mierze z braku tlenu. Dlatego też zaleca się wietrzenie pomieszczeń biurowych, kiedy to tylko możliwe.

2. Napij się witamin
Tak, witamin. Najlepiej magnezu lub guarany zawartych w tabletkach przeznaczonych do rozpuszczania w wodzie. To świetna alternatywa dla osób, które nie lubią bądź nie mogą pić kawy. Spróbuj!

3. Zrób kilka pajacyków
Ewentualnie po prostu chwilę się poruszaj. Kilka skłonów, delikatne rozciąganie, podskoki, szybki marsz po schodach. To chyba najszybszy i najzdrowszy sposób na szybką pobudkę. Dotlenisz mózg i spalisz przy tym trochę kalorii. Same korzyści.

4. Włącz muzykę. Głośno
Będzie to rewelacyjny sposób na pobudkę szczególnie wtedy, kiedy jesteś w drodze lub prowadzisz samochód. Tutaj nie musisz skupiać się na tym, aby był to Twój ulubiony gatunek. Ważne, by był to rytmiczne i energiczne utwory, dzięki którym noga sama zacznie Ci chodzić.

5. Wpuść do pomieszczenia światło
To ważne zwłaszcza jesienią i zimą, kiedy aura za oknem nie sprzyja spacerom lub szybko robi się ciemno. Zaświeć dość mocne światło, odsuń rolety i żaluzje. Nie tylko się rozbudzisz,m ale również zmieni się Twoje samopoczucie. 

6. Zjedz coś słodkiego
Czekolada, batonik, ciastko - co tylko lubisz. Niewielka dawka cukru i magnezu skutecznie pobudzą Cię do działania. Będzie to także świetny deser po lunchu lub obiedzie. Nie przejmuj się dietą. Po kilku kostkach gorzkiej czekolady naprawdę nic Ci się nie stanie. A efekt pobudzenia poczujesz od razu.
 
Twoja ocena:

Dodaj komentarz

Najciekawsze

Podobne