najlepsze-porady.pl ZdrowieCo jeść, by poprawić kondycję mózgu?
ocena (/0):

Co jeść, by poprawić kondycję mózgu?

Co jeść, by poprawić kondycję mózgu?

Regularne dostarczanie odpowiednich składników odżywczych oraz zbilansowana dieta to najlepszy sposób na prawidłowe funkcjonowanie naszego mózgu oraz poprawy jego kondycji. Istnieje bezdyskusyjny związek między naszą dietą a mózgiem. Wszystkie procesy kojarzenia, myślenia czy przyswajania i zapamiętywania informacji są zależne od enzymów, hormonów i neuroprzekaźników, a te ze swojej strony potrzebują odpowiednich minerałów, witamin i innych wartości odżywczych do swojej produkcji. 
Najlepsze-porady.pl przygotowały listę niezbędnych i najskuteczniejszych wartości odżywczych do poprawy kondycji mózgu. 


Węglowodany złożone

Paliwem dla naszych neuronów jest glukoza, a ją najlepiej zdobyć z węglowodanów złożonych. Produkty zawierające tego typu węglowodany to kukurydza, kasza, ziemniaki, soczewica, fasola, produkty pełnoziarniste czy otręby. Każdy posiłek powinien zawierać przynajmniej małą ilość węglowodanów złożonych. To dzięki nim poziom krwi jest stabilny w ciągu dnia i są źródłem nie tylko glukozy, ale również minerałów, witamin i błonnika.

Witaminy grupy B i kwasy omega-3

Niedobór witaminy B oraz kwasu omega-3 mogą doprowadzić do osłabienia pamięci, bezsenności czy problemami ze skupieniem się. Z tego powodu powinny one być przynajmniej w dwóch posiłkach w ciągu dnia. Witaminy grupy B znajdziesz w orzechach włoskich, otrębach, szpinaku, awokado, pełnoziarnistym pieczywie czy kaszy gryczanej. Kwasy omega-3 znajdują się w rybach morskich, pestkach słonecznika i dyni, orzechach, oliwie z oliwek oraz oleju lnianym. 

Fosfor i potas

Ten duet jest niezbędny do usprawnienia procesu myślenia. Fosfor poprawia inteligencję, a potas dotlenienie mózgu. Potas, ten cenny dla mózgu minerał, można znaleźć w produktach, jak banany, pomidory, ziemniaki, winogrona, awokado, brzoskwinie, melony oraz nektarynki. Ryby są głównym źródłem fosforu.

Żelazo

Głównymi źródłami żelaza to orzech, owoce pestkowe, warzywa liściaste i rodzynki. Żelazo jest niezbędne dla poprawy kondycji mózgu, ponieważ bezpośrednio wpływa na proces rozumowania oraz uczenia się. 

Twoja ocena:

Dodaj komentarz

Najciekawsze

Podobne