Najlepsze Porady ZdrowieCzy syrop glukozowo-fruktozowy jest niezdrowy? Ocena 5 na podstawie 2 komentarzy

Czy syrop glukozowo-fruktozowy jest niezdrowy?

Czy syrop glukozowo-fruktozowy jest niezdrowy? Syrop glukozowo-fruktozowy

Syrop glukozowo-fruktozowy to substancja obecna w większości produktów spożywczych. Już od kilku lat toczy się głośna dyskusja na jej temat. Uważa się ją za bardziej szkodliwą niż cukier i ostrzega, że nadmierne spożycie stanowi zagrożenie dla naszego zdrowia. Dlaczego powinniśmy unikać żywności zawierającej syrop glukozowo-fruktozowy?


Syrop glukozowo-fruktozowy - co to jest?

Badania i statystki WHO - Światowej Organizacji Zdrowia wskazują, że nadwaga i otyłość dotyczy coraz większej części społeczeństwa. Wśród tej grupy znajdują się także dzieci i młodzież. Główną przyczyną tej sytuacji jest spożywanie wysoko przetworzonej żywności. Jako jeden ze składników, który prowadzi do tycia wymieniony został syrop glukozowo-fruktozowy. Substancja ta stosowana jest masowo jako zamiennik cukru. Znajduje się w wielu produktach dostępnych na półkach supermarketów. Ma on budowę zbliżoną do cukru, ponieważ składa się z glukozy i fruktozy. Problemem jest jednak jego nadmiar i wszechobecność w wielu artykułach żywnościowych. Słodycze takie jak batoniki, ciastka, cukierki czy czekolady wydają się oczywiste, jednak substancja ta znajduje się także w produktach, które nie wzbudzają podejrzeń. Czy wpadłbyś na pomysł, że syrop glukozowo-fruktozowy może znajdować się w wędlinach, wyrobach mlecznych, zupach oraz keczupach? 

Syrop glukozowo-fruktozowy - wpływ na zdrowie

Syrop glukozowy, jest coraz częściej wymieniany jako jeden z głównych powodów rosnącego wskaźnika otyłości w społeczeństwie. Spożywanie fruktozy w dużych ilościach może powodować zaburzenia odczuwania głodu i sytości. W konsekwencji tego odczuwamy nasilony apetyt i jemy więcej niż potrzebuje organizm. Taka sytuacja nieuchronnie prowadzi do odkładania tkanki tłuszczowej, a tym samym do nadwagi i otyłości. Regularne spożywanie syropu glukozowo-fruktozowego powoduje zmiany stężenia insuliny i glukozy we krwi, co prowadzi z kolei do rozwoju insulinooporności i cukrzycy typu II. Badania wskazują także, że nadmierne spożywanie tego składnika może wywoływać rozwój chorób takich jak miażdżyca, zawał, stłuszczenia wątroby, choroby nerek i wielu innych. Warto tutaj dodać, że według ekspertów dzienna porcja produktu dosładzanego syropem glukozowo-fruktozowym nie powinna przekraczać 250 g. 

Jak wyeliminować syrop glukozowo-fruktozowy z diety?

Przede wszystkim czytaj składy na etykietach. Sprawdzaj nie tylko słodycze i wypieki, ale także inne produkty. Zawsze staraj się wybierać żywność o najkrótszym składzie. Dzięki temu kupisz produkty mniej przetworzone. Unikaj napojów oraz wód smakowych. Zamiast tego wybieraj naturalne soki bez cukru lub pij zwykłą wodę. Kupuj jogurt naturalne i samemu dodawaj do nich ulubione owoce.

Dodaj komentarz

~Zdrowe życie
Najnowszy Komentarz!
Dodano:
0
0

dobra porada !

a
Dodano:
1
0

lepiej unikać syropu glukozo-fruktozowego...


Najciekawsze porady

Podobne porady - warto przeczytać

Ostatnio komentowane porady

dlatego warto jeśc mięso tylko od sprawdzonych myśliwych a...
coca cola to ściema - w coca coli jest bardzi mało kwasu...
na randkę idz tam gdzie nie ma ludzi
jak byś lubianym ? najlepsza porada - nie rób tego na siłę...
stosuje :) są efekty !!
porada: Czy syrop...
lepiej unikać syropu glukozo-fruktozowego...
Mylicie napar z odwarem. Odwar uzyskuje się poprzez...
faceci też mają haluksy :)