Najlepsze Porady ZdrowieDlaczego nie warto stosować monodiety?

Dlaczego nie warto stosować monodiety?

Dlaczego nie warto stosować monodiety? Dieta bananowa

Monodieta to coraz częstszy sposób na szybkie pozbycie się niepożądanych kilogramów. Wiele osób sięga po nią ze względu na jej ekonomiczność i łatwość w stosowaniu - polega ona na spożywaniu wyłącznie jednego produktu lub grupy produktów z jednej grupy pod różnymi postaciami. Twórcy różnych monodiet wskazują na ich działanie odchudzające, ale nietrudno się domyślić, że dłuższe ich stosowanie może mieć negatywny wpływ na organizm, któremu nie będą dostarczane podstawowe składniki odżywcze. Co jeszcze należy wiedzieć o monodietach? Zapraszamy do lektury!


Zasady i działanie
Monodieta inaczej nazywana jest dietą jednoskładnikową i jak wspomniano wcześniej, polega na spożywaniu kilku lub jednego produktu w różnych formach. Często są to artykuły, które posiadają właściwości odchudzające. Przykładem takiej diety jest ta, której głównym składnikiem jest grejpfrut - owoc ten przyśpiesza metabolizm i reguluje poziom cukru we krwi, co sprawia, że wiele osób chcących wysmuklić sylwetkę po niego sięga. Niestety nawet zdrowe produkty spożywane w nadmiarze mają negatywny wpływ na organizm człowieka. Grejpfrut na przykład zaburza procesy wchłaniania się wielu leków. Ponadto monodiety zakładają wykluczenie wielu pokarmów, przez co organizmowi nie są dostarczane wszystkie potrzebne substancje odżywcze.

Najbardziej znane monodiety
Popularność diet jednoskładnikowych wynika z ich niskich kosztów i szybkich efektów. Jadłospis opiera się na kilku podstawowych produktach, a stosując ten sposób żywienia, można schudnąć nawet 8 kilogramów w ciągu dwóch tygodni. Do najpopularniejszych diet tego typu należą:

  • dieta kapuściana - opierająca się na zupie kapuścianej; ponadto dopuszcza ona też chude mięso i inne warzywa oraz owoce,
  • dieta ogórkowa - w której ogórki są kluczowym składnikiem; oprócz nich można spożywać też nabiał, chude mięso i pieczywo pełnoziarniste w niewielkich ilościach,
  • dieta ryżowa - polega na jedzeniu przez trzy dni wyłączenie gotowanego lub prażonego brązowego ryżu z dodatkiem ziół i piciu dużych ilości wody oraz naparów ziołowych,
  • dieta bananowa - mogą być spożywane w formie surowego owocu lub koktajlu i stanowią główny składnik ważniejszych posiłków; mogą im towarzyszyć mleko, płatki owsiane oraz inne owoce.


Wady diet jednoskładnikowych
Monodiety przez organizm traktowane są jak zwykła głodówka. Reakcją ciała na niedobór kalorii i składników odżywczych jest spowolnienie metabolizmu i zapobieganie utracie tkanki tłuszczowej. W ten sposób w trakcie diety rzeczywiście traci się kilogramy, jednak są to zazwyczaj woda i mięśnie. Ponadto nawet krótki okres odżywiania się w ten sposób może przyczynić się do złego samopoczucia, osłabienia, omdleń, a także pogorszenia się stanu włosów, skóry i paznokci. Jesienią i zimą tak osłabiony organizm jest bardziej podatny na infekcje. Poza tym monodiety nie przyczyniają się do wdrażania dobrych nawyków żywieniowych, a po ich zakończeniu utracone kilogramy zazwyczaj powracają.

Dodaj komentarz


Najciekawsze porady

Podobne porady - warto przeczytać

Ostatnio komentowane porady

Przetestowałam w swoim domu różne odkurzacze, a najlepiej...
najlepszy przepis na świecie na mule !!
Sery neutralizują brzydki zapach z ust :)
Po wszelkie porady i pomoc w naprawie sprzętu AGD radzę...
ja mam acienie pod oczami od zawsze :( tak juz mam i tyle
stosuje :) są efekty !!
najbardziej należy obawiać sie włośnicy i jedzenia...
porada: Czy syrop...
dobra porada !