09.02.2024

Zwiększ sprzedaż w sklepie przy wykorzystaniu marketingu internetowego

Zwiększ sprzedaż w sklepie przy wykorzystaniu marketingu internetowego

Ocena artykułu

Brak opinii. Podziel się swoją opinią w sekcji komentarzy!
autor
Autor artykułu
Marcin Kaczmarek

Marcin jest redaktorem portalu najlepsze-porady.pl, pasjonatem podróży i ekspertem od turystyki. Jego artykuły oferują praktyczne porady dotyczące planowania wyjazdów, szukania tanich lotów oraz odkrywania ukrytych atrakcji turystycznych.

Udostępnij

Głównym celem sklepów internetowych jest generowanie możliwie jak najwyższych zysków. Aby biznes e-commerce mógł pochwalić się stale zwiększającą się sprzedażą, potencjalni klienci muszą najpierw wiedzieć o istnieniu danego sklepu on-line. Współcześnie nie wystarczy zatem oferowanie wysokiej jakości produktów w atrakcyjnych cenach, a kluczem do sukcesu jest idealnie dobrana i właściwie zrealizowana strategia marketingowa. Chyba nikogo nie dziwi, że reklama za pośrednictwem radia, telewizji, prasy czy rozdawanych na ulicy ulotek jest coraz mniej skuteczna, ponieważ obecnie coraz więcej osób nie słucha radia, nie ogląda na co dzień telewizji, nie kupuje gazet i nie jest zainteresowana spojrzeniem na otrzymaną ulotkę. Jak sprawić, by jak najwięcej osób dowiedziało się o prowadzonym biznesie i jego ofercie? Odpowiedzią na to pytanie jest marketing internetowy.


Marketing internetowy - czym jest i dlaczego warto?

Marketing internetowy możemy zdefiniować bardzo podobnie do marketingu tradycyjnego, z tą różnicą że promowanie sklepu on-line odbywa się za pośrednictwem Internetu. W 2018 roku szacowano, że aż 84% Polaków posiada dostęp do globalnej sieci www, doceniono zatem rolę Internetu w prowadzeniu działań marketingowych. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że potencjalni klienci dowiedzą się o danym sklepie on-line właśnie za pośrednictwem omawianego kanału. Wbrew pozorom marketing internetowy jest również tańszy i stwarza możliwości, jakie nie dają inne kanały. Internet pozwala choćby na interakcję właścicieli sklepów z odbiorcami lub klienci mogą pomiędzy sobą na własną rękę wymieniać się opiniami o produktach. Zdecydowanie warto korzystać z tej możliwości, ponieważ bardzo często sprawdzamy komentarze internautów na temat interesującego nas sklepu on-line, zanim zdecydujemy się na zakupy.

Narzędzia w marketingu internetowym

Marketing internetowy to szerokie pojęcie, które może obejmować różne działania:

  • pozycjonowanie,
  • reklamę przy wykorzystaniu mediów społecznościowych,
  • content marketing,
  • Google Ads.

Wybór najlepszej opcji to w dużej mierze kwestia oczekiwanych efektów i budżetu. Właściciele sklepów internetowych coraz częściej decydują się na jednoczesne wykorzystywanie różnych metod i narzędzi stosowanych w ramach marketingu internetowego.

Zalety marketingu internetowego

Wykorzystywanie marketingu internetowego do zwiększenia sprzedaży w sklepie on-line to skuteczne rozwiązanie, którego zalety są doceniane przez coraz więcej właścicieli biznesów e-commerce:

  • możliwość ukierunkowania reklamy na sprecyzowaną grupę docelową,
  • możliwość interakcji z użytkownikami Internetu,
  • łatwość monitorowania i analizy skuteczności działań reklamowych,
  • uzyskiwane dodatkowo informacje odnośnie grupy docelowej pozwalają na dokładniejsze jej określenie.


Umiejętnie zrealizowana reklama za pośrednictwem Internetu może znacząco wpłynąć na zwiększenie sprzedaży w sklepie on-line. Tego zadania mogą się dla Ciebie podjąć utalentowani specjaliści z różnych branż pracujący w agencji interaktywnej Argonium.

Opinie na temat artykułu

Średnia ocena
pusta gwiazdka pusta gwiazdka pusta gwiazdka pusta gwiazdka pusta gwiazdka
(0)
Zamknij
Twoja prywatność
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje te wykorzystywane są tylko do celów statystycznych w celu usprawnienia działania serwisu.
Zaakceptuj
Polityka prywatności