09.02.2024

CRM w biurze rachunkowym: jak budować lepsze relacje z klientami?

CRM w biurze rachunkowym: jak budować lepsze relacje z klientami?

Ocena artykułu

Brak opinii. Podziel się swoją opinią w sekcji komentarzy!
autor
Autor artykułu
Jan Kowalski
Jan jest redaktorem portalu najlepsze-porady.pl, specjalizującym się w tematyce technologii i nowoczesnych rozwiązań. Jego artykuły zawierają recenzje nowych gadżetów, wskazówki dotyczące korzystania z internetu oraz informacje o nowych trendach technologicznych.
Udostępnij

Podstawowym zadaniem każdego biura rachunkowego jest sprawowanie pieczy nad finansami klientów. Aby jednak współpraca przebiegała bezproblemowo, a kontrahenci byli w pełni usatysfakcjonowani, ważne są trwałe i satysfakcjonujące relacje. Z tego względu dużą pomocą mogą okazać się oprogramowania CRM służące właśnie do zarządzania relacjami z klientem.

 

Jeżeli firma, w tym przypadku biuro rachunkowe, ma kilku klientów, to wie, co każdego z nich interesuje, co jest dla niego ważne, na co zwrócić szczególną uwagę itd. Im większa liczba firm korzystających z usług, tym tych relacji i powiązań jest coraz więcej. Bez narzędzi pozwalających na notatki, segregowanie danych lub mających opcję przypomnienia o terminach, łatwo coś pominąć lub pomylić. Teoretycznie każdy ma prawo do pomyłki, ale w tym przypadku na relacji i współpracy powstaje trudna do usunięcia rysa. Nie można więc tego bagatelizować. Przyjrzyjmy się więc wspomnianemu systemowi CRM bliżej.


Do czego służy system CRM?

System CRM jest rozwiązaniem informatycznym zaprojektowanym pod kątem lepszego zarządzania kontaktami z klientami. Dzięki niemu można zadbać o porządek w dokumentach i danych, a przy tym zautomatyzować wiele codziennych zadań. Systemy CRM wspierają sprzedaż, dostarczają informacji o klientach i pozwalają przeprowadzać wiele analiz. CRM może być samodzielnym programem, ale często jest jednym z modułów w cieszących się popularnością systemach ERP. O tym, jak działa system CRM i jak wygląda, kiedy wchodzi w skład systemu ERP, można przeczytać na stronie https://www.enova.pl/system-crm/.

Poprawa relacji dzięki systemowi CRM

Chociaż biuro rachunkowe nie kojarzy się bezpośrednio ze sprzedażą, jego pracownicy też muszą dbać o relacje z klientami, a system CRM w tym pomoże. Wszystkie dane, notatki i historia kontaktu z kontrahentami są w jednym miejscu. To pozwala łatwiej sprecyzować potrzeby klientów i dopasować do nich usługi. Personalizacja usług zwiększa satysfakcję klientów i przyciąga nowych.

Skoncentrowanie danych w jednym miejscu ma również inną zaletę. Ponieważ wszystko jest w jednym miejscu, w razie nieobecności pracownika, który do tej pory prowadził klienta, pozostali księgowi wiedzą, kiedy z klientem się kontaktować i w jakiej sprawie. Wiedzą też, czy ma specjalne wymagania.

 

Korzystając z systemu CRM, można zautomatyzować takie czynności jak przypomnienie o terminach płatności, albo o tym, kiedy należy się z nim kontaktować. Automatyzacji może podlegać m.in. wysyłanie faktur. Dzięki temu wiele czynności da się usprawnić, a także uniknąć błędów. Z obsługą klienta wiąże się szereg zadań. Jedynie wtedy, kiedy są poukładane, można nimi dobrze zarządzać. Mając system CRM, łatwiej zsynchronizować pracę różnych działów biura rachunkowego, przypisywać zadania i monitorować ich wykonywanie w czasie rzeczywistym.

 

Podstawowym programem w biurze rachunkowym jest program księgowy, ale jak widać, nie jest to jedyne narzędzie, z jakiego warto korzystać. Na podstawie tego, co było wyżej łatwo dojść do wniosku, że na liście rozwiązań, które będą wspierać funkcjonowanie biura rachunkowego, powinien być również system CRM.

Opinie na temat artykułu

Średnia ocena
pusta gwiazdka pusta gwiazdka pusta gwiazdka pusta gwiazdka pusta gwiazdka
(0)
Zamknij
Twoja prywatność
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje te wykorzystywane są tylko do celów statystycznych w celu usprawnienia działania serwisu.
Zaakceptuj
Polityka prywatności