O ile w przypadku wyboru drukarki laserowej lub drukarki atramentowej do domu nie zastanawiamy się raczej nad innymi opcjami niż zakup, to sprawa ma się zupełnie inaczej podczas podejmowania decyzji o zaopatrzeniu firmy w urządzenie biurowe. W takim wypadku należy poważnie zastanowić się nad kilkoma aspektami, wśród których możemy przede wszystkim wyróżnić: posiadany w danej chwili budżet, zapotrzebowanie odnośnie częstotliwości wymiany sprzętu oraz większą lub mniejszą potrzebę dokładnego zaplanowania wydatków. Leasing, zakup, a może dzierżawa drukarek Rzeszów - co się najbardziej opłaca? To zależy od najbardziej interesujących Cię kwestii.
Kiedy opłaca się kupić drukarkę do firmy?
Jeśli rozważasz właśnie zakup drukarki do prowadzonej firmy, musisz mieć na uwadze jej cenę, zwłaszcza jeśli mowa o wysokiej jakości sprzęcie wyposażonym w nowoczesne funkcje. W tym wypadku po prostu trzeba ponieść początkowo wysokie koszty, jednakże z założenia mają się one zwrócić w przyszłości. Zakup drukarki jest więc dobrym rozwiązaniem w przypadku biznesów, które mogą sobie w danym momencie na to pozwolić. Dopiero raczkujące lub stawiające obecnie na rozwój przedsiębiorstwa niekoniecznie mogą mieć środki na aż tak duży wydatek. Oczywiście decydując się na zakup urządzenia drukującego, należy pamiętać o kosztach materiałów eksploatacyjnych, czyli papieru oraz tuszów albo tonerów, jak również o ewentualnej potrzebie skorzystania z usług doświadczonych serwisantów. Zakup drukarki jest opłacalny, patrząc w odległą przyszłość biznesu, jednakże wszystkie koszty związane z jej eksploatacją pozostają po stronie nabywcy. Dzierżawa oraz leasing drukarek w tym aspekcie są o wiele bardziej korzystne dla osób decydujących się na skorzystanie z tych usług.
Jak już wspomnieliśmy na wstępie, podczas podejmowania decyzji o wyposażeniu biura w urządzenie drukujące należy również wziąć pod uwagę częstotliwość jego ewentualnej wymiany. Właściciele firm robiący to często ze względu na chęć posługiwania się jak najnowocześniejszym sprzętem lub przymus z racji branży, w jakiej działają, powinni zastanowić się nad tym, czy dysponują aż tak dużymi nakładami finansowymi. Ciągła wymiana urządzeń biurowych to zdecydowanie kosztowna sprawa. Drukarkę do firmy opłaca się zatem kupić, kiedy liczymy na jej wieloletnie użytkowanie i jesteśmy w stanie przeznaczyć na nią w danym okresie większy budżet.
Na czym polegają dzierżawa i leasing drukarek?
Przede wszystkim dzierżawa i leasing drukarek oznaczają dwie różne usługi - przebiegają na podobnych zasadach, ale różnią je wymogi formalne. Leasing drukarek musi odbywać się według ściśle określonych reguł, o czym mowa w kodeksie cywilnym. Dzierżawa zaś stanowi o wiele bardziej elastyczne porozumienie, które może nawet zaistnieć pomiędzy dwoma osobami prywatnymi. W obu sytuacjach jednak pozostaje przyświecający im cel oraz sam przebieg usługi, czyli usługobiorca korzysta ze sprzętu pozostającego własnością usługodawcy i płaci w zamian comiesięczny czynsz lub ustaloną kwotę za ilość wykonanych wydruków (bądź zużywanych materiałów eksploatacyjnych). W przypadku zawarcia pisemnej umowy z firmą DMD Tonery kwestia ta podlega indywidualnej negocjacji z każdym klientem. DMD Tonery dostarcza do lokalu usługobiorcy wysokiej jakości urządzenie (nie jest ono przypadkowe, ponieważ brane są pod uwagę życzenia klienta), pokazuje jego obsługę, a w razie jakiejś usterki serwis drukarek Rzeszów zajmuje się nieodpłatnym znajdywaniem jej źródła i naprawianiem.
Kiedy warto zdecydować się na dzierżawę lub leasing drukarki?
Na dzierżawę lub leasing drukarki warto zdecydować się wtedy, gdy właściciel firmy nie ma środków na zakup sprzętu lub najzwyczajniej w świecie nie chce ich w ten sposób wydawać. Prowadzenie biznesu wiąże się z niemałymi wydatkami o różnym charakterze, a oferowane przez DMD Tonery usługi pozwalają na skupienie się właśnie na nich. Leasing i dzierżawa drukarek dostarczają również szerokie możliwości, jeśli chodzi o wygodne i pewne planowanie bieżących zobowiązań finansowych. Nigdy bowiem nie wiadomo, kiedy dane urządzenie odmówi posłuszeństwa i będzie niezbędna pomoc serwisu. Omawiane usługi stanowią także świetne rozwiązanie w przypadku potrzeby lub po prostu chęci częstej wymiany sprzętu na nowszy model. W odróżnieniu od jego zakupu nie będzie wiązać się to ze stratami finansowymi dla firmy.
Ta krótka analiza zalet i wad każdej z możliwości pokazuje, że najlepszy wybór to kwestia indywidualnej sytuacji firmy. Ważne są tutaj rzeczywiste potrzeby i oczekiwania, którym z pewnością któreś z dostępnych aktualnie na rynku rozwiązań sprosta.