09.02.2024

Marketing medyczny - jak skutecznie go realizować?

Marketing medyczny - jak skutecznie go realizować?

Ocena artykułu

Na podstawie 28 opinii
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
autor
Autor artykułu
Agnieszka Nowak
Agnieszka jest redaktorem portalu najlepsze-porady.pl, pasjonatką zdrowego stylu życia i zdrowego odżywiania. Jej artykuły oferują praktyczne porady dotyczące zdrowej diety, aktywności fizycznej oraz radzenia sobie ze stresem.
Udostępnij

Marketing medyczny oparty jest na innych zasadach niż tradycyjny marketing, dlatego stanowi duże wyzwanie. Aby prowadzić skuteczne kampanie należy poznać szczegółowo specyfikę tej branży. Niezbędne jest również opracowanie dedykowanych narzędzi, które pozwolą przynosić placówkom medycznym oraz lekarzom wymierne korzyści. Na jakich kwestiach skupić się efektywnie zrealizować marketing medyczny?


Marketing medyczny - na czym to polega?

Marketing szeptany medyczny to bardzo wymagające zadanie. Wszystko z powodu ustawy o działalności leczniczej z 2011 roku (Dz. U. z 2011r. Nr 112 poz. 654), która informuje o zakazie reklamowania praktyk lekarskich. Sytuację komplikuje również liczna konkurencja na rynku usług medycznych, która na dodatek "nie śpi" i realizuje wiele działań, które mają na celu zainteresowanie usługami świadczonymi przez daną placówkę.
Organizując kampanię z obszaru marketingu medycznego trzeba pamiętać o tym, aby była skuteczna, a przy tym zgodna z prawem. Jest to niezwykłe trudne ponieważ nie można korzystać z wielu narzędziu które w innych branżach przynoszą najlepsze efekty. Trzeba się skupić przede wszystkim na kreowaniu pozytywnego wizerunku. Własna strona internetowa, dbanie o wysoką pozycję w wyszukiwarce, a także prowadzenie kanałów social media to podstawowe kwestie, o których należy pamiętać. Co jeszcze można zrobić, aby skuteczne zrealizować marketing medyczny?

Wizerunek lekarza

Dbanie o wizerunek lekarza oraz placówki medycznej to najważniejszy aspekt. Pacjenci umawiający się na wizytę lub zabieg powierzają w ręce specjalisty swoje zdrowie, dlatego muszą mieć do niego duże zaufanie. Nie ma chyba skuteczniejszego sposobu na jego zdobycie niż marketing szeptany medyczny.
W sytuacji, gdy tak wiele osób wybór lekarzy uzależnia od rekomendacji innych, opinie zwłaszcza te dostępne do wiadomości publicznej w sieci, powinny zachęcać innych do skorzystania z usług danej placówki. Niestety pacjenci mało kiedy dzielą się swoim zdaniem dlatego warto ich do tego zachęcić. Może robić o lekarz podczas wizyty, a także profesjonalna agencja, która pobudzi dyskusję na odpowiednim forum czy portalu medycznym.

Rozwój kompetencji

To co najskuteczniej przekonuje do skorzystania z usług danego lekarza to jego podejście do pacjenta, a także kompetencje. Kształcenie lekarzy i kadry medycznej to obszar, w którym specjalizuje się coraz więcej firm na Polskim rynku.
Przykładem jest Neo Vinci - agencja marketingu strategicznego, która oferuje skuteczne rozwiązania pozwalające na pozyskanie merytorycznej wiedzy. Przykładem są akademie edukacyjne, które zawierają obszerny zakres materiałów przygotowanych pod okiem specjalistów z różnych dziedzin medycyny.

Opinie na temat artykułu

Średnia ocena
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
(28)
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Dobrze napisane, zgadzam się z wszystkim - opisane kwestie na których powinniśmy się skupić to właśnie te najbardziej kluczowe. Ważne także jest znalezienie odpowiedniej agencji, która to wszystko będzie w stanie zrealizować.
~Katarzyna
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Jestem na początku współpracy z wymienioną w artykule agencją i tyle co mogę napisać to w kwestii organizacyjnej oraz w podejściu do klienta wygląda to bardzo profesjonalnie.
~Maciej
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Szkolenia w formie online to jest to co zdecydowanie do mnie przemawia, resztę tak jak wcześniej napisano najlepiej powierzyć sprawdzonym specjalistom w temacie. Pozdrawiam.
~Tomasz
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Ciekawy artykuł, z własnego doświadczenia mogę napisać że odpowiednio zastosowany marketing szeptany medyczny bardzo korzystnie wpływa na zainteresowanie naszą działalnością.
~Izabela
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Dzisiaj w moim środowisku już chyba nie da się obejść bez takich działań.
~Farmaceuta
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Skutecznie i z powodzeniem takie działania wykona na pewno profesjonalna agencja zajmująca się marketingiem medycznym.
~Janusz
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Czy opis porady Marketing medyczny - jak skutecznie go realizować? pomogła Ci się ? Może masz jakiś inny pomysł lub poradę na tema Marketing medyczny - jak skutecznie go realizować?? Jeżeli tak czy możesz ją dodać swoją poradę w tematyce wypoczynek w komentarzu
~Porada Marketing medyczny - jak skutecznie go realizować?
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
ciekawe może i tak...
~Urszula Makowska
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Kursy i szkolenia podnoszą naszą wiedzę i umiejętności.
~Jurek
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Czy nasza porada Czy warto brać udział w kursach przydała Ci się ? Może masz jakiś inny pomysł lub poradę na tema Czy warto brać udział w kursach? Jeżeli tak koniecznie dodaj swoją poradę w tematyce wypoczynek w komentarzu
~Porada Czy warto brać udział w kursach
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
ciekawa porada
~Patrycja Sikora
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Zawsze warto się dokształcać poprzez kursy czy szkolenia
~~Katarzyna
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Dobrze napisane, zgadzam się z wszystkim - opisane kwestie na których powinniśmy się skupić to właśnie te najbardziej kluczowe. Ważne także jest znalezienie odpowiedniej agencji, która to wszystko będzie w stanie zrealizować.
~Katarzyna
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Jestem na początku współpracy z wymienioną w artykule agencją i tyle co mogę napisać to w kwestii organizacyjnej oraz w podejściu do klienta wygląda to bardzo profesjonalnie.
~Maciej
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Szkolenia w formie online to jest to co zdecydowanie do mnie przemawia, resztę tak jak wcześniej napisano najlepiej powierzyć sprawdzonym specjalistom w temacie. Pozdrawiam.
~Tomasz
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Ciekawy artykuł, z własnego doświadczenia mogę napisać że odpowiednio zastosowany marketing szeptany medyczny bardzo korzystnie wpływa na zainteresowanie naszą działalnością.
~Izabela
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Dzisiaj w moim środowisku już chyba nie da się obejść bez takich działań.
~Farmaceuta
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Skutecznie i z powodzeniem takie działania wykona na pewno profesjonalna agencja zajmująca się marketingiem medycznym.
~Janusz
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Czy opis porady Marketing medyczny - jak skutecznie go realizować? pomogła Ci się ? Może masz jakiś inny pomysł lub poradę na tema Marketing medyczny - jak skutecznie go realizować?? Jeżeli tak czy możesz ją dodać swoją poradę w tematyce wypoczynek w komentarzu
~Porada Marketing medyczny - jak skutecznie go realizować?
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
ciekawe może i tak...
~Urszula Makowska
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Dobrze napisane, zgadzam się z wszystkim - opisane kwestie na których powinniśmy się skupić to właśnie te najbardziej kluczowe. Ważne także jest znalezienie odpowiedniej agencji, która to wszystko będzie w stanie zrealizować.
~Katarzyna
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Jestem na początku współpracy z wymienioną w artykule agencją i tyle co mogę napisać to w kwestii organizacyjnej oraz w podejściu do klienta wygląda to bardzo profesjonalnie.
~Maciej
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Szkolenia w formie online to jest to co zdecydowanie do mnie przemawia, resztę tak jak wcześniej napisano najlepiej powierzyć sprawdzonym specjalistom w temacie. Pozdrawiam.
~Tomasz
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Ciekawy artykuł, z własnego doświadczenia mogę napisać że odpowiednio zastosowany marketing szeptany medyczny bardzo korzystnie wpływa na zainteresowanie naszą działalnością.
~Izabela
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Dzisiaj w moim środowisku już chyba nie da się obejść bez takich działań.
~Farmaceuta
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Skutecznie i z powodzeniem takie działania wykona na pewno profesjonalna agencja zajmująca się marketingiem medycznym.
~Janusz
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
Czy opis porady Marketing medyczny - jak skutecznie go realizować? pomogła Ci się ? Może masz jakiś inny pomysł lub poradę na tema Marketing medyczny - jak skutecznie go realizować?? Jeżeli tak czy możesz ją dodać swoją poradę w tematyce wypoczynek w komentarzu
~Porada Marketing medyczny - jak skutecznie go realizować?
09.02.2024
pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka pełna gwiazdka
ciekawe może i tak...
~Urszula Makowska
09.02.2024
Zamknij
Twoja prywatność
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje te wykorzystywane są tylko do celów statystycznych w celu usprawnienia działania serwisu.
Zaakceptuj
Polityka prywatności