Najlepsze Porady BiznesMarketing szeptany - tego zdecydowanie NIE rób!

Marketing szeptany - tego zdecydowanie NIE rób!

Marketing szeptany - tego zdecydowanie NIE rób!

Wykorzystujesz marketing szeptany do promocji marki? A może dopiero masz takie plany? Podpowiadamy, jak tego NIE robić. Marketing szeptany, zwany też buzz marketingiem, polega w dużym skrócie na umieszczaniu pozytywnych opinii o firmie czy produkcie na forach czy stronach internetowych. Brzmi bardzo prosto, ale w rzeczywistości takie nie jest. Każdy błąd może dużo kosztować markę, która straci na swoim wizerunku potraktowana jako nieuczciwa. Można jednak zatrudnić do tego zadania specjalistów posiadających wiedzę odnośnie umiejętnego stosowania etycznych praktyk wykorzystywanych w ramach buzz marketingu.


Tylko wiarygodne konta

Marketing szeptany to strategia marketingowa wymagająca szczególnie przemyślanych działań, ponieważ nieumiejętnie przeprowadzona akcja nie tylko nie przyniesie oczekiwanych efektów, ale też może wpłynąć negatywnie na wizerunek marki. Dużo osób uważa, że marketing szeptany to bardzo proste w realizacji przedsięwzięcie - wystarczy założyć konto na znalezionym w sieci forum i umieścić pochlebny komentarz o produkcie. Jest to jednak krótka droga do niepowodzenia, ponieważ świeżo założone konta sugerujące swoimi działaniami reklamę danej marki zostaną od razu potraktowane jako spam i zablokowane. Ważne jest, aby korzystać jedynie z wiarygodnych kont, które mają już swoją historię i opublikowane różnego rodzaju opinie.

Pisz naturalnie

Napisanie zbyt pochlebnego komentarza promującego dany produkt lub usługę od razu wyda się internautom podejrzane i nieuczciwe. Pytanie zatem brzmi: "jak pisać opinie, aby okazały się skuteczne i naturalne?". Taki komentarz powinien przede wszystkim być pozytywny, ale nie za bardzo - nie warto ukrywać minusów danego produktu, ponieważ nigdy nie wiadomo, kto włączy się do dyskusji. Może się okazać, że będziemy mieć do czynienia z użytkownikami Internetu znającymi od podszewki promowaną markę lub asortyment. Z tej przyczyny o wiele lepiej napisać opinię umiarkowanie pozytywną - oceniającą interesujący nas produkt lub usługę pochlebnie, lecz jednocześnie nieukrywającą ich wad.

Unikaj typowych błędów

W marketingu szeptanym można wyróżnić kilka najczęściej popełnianych błędów:

  • atakowanie konkurencji,
  • zaczynanie dyskusji od sztucznie zadanych pytań,
  • umieszczanie komentarzy na forach i stronach, które nie mają nic wspólnego z danym produktem lub marką,
  • umieszczanie identycznych lub podobnych treści w kilku miejscach. Każda opinia powinna być dostosowana do konkretnej dyskusji i tworzona specjalnie z myślą o niej.

Dodaj komentarz


Najciekawsze porady

Podobne porady - warto przeczytać

Ostatnio komentowane porady

Jakie proporcje ?
sprawdza się! polecam
Znakomity artykuł, bardzo dobrze sie go czyta. Wiele...
Dzisiaj w moim środowisku już chyba nie da się obejść bez...
Fajny poradnik.
ciekawe może i tak...
Czy nasza porada Jak ubrać się do pracy w ciepłe dni przydała...