Pisanie prac dyplomowych wymaga od nas często tworzenia przypisów. Nie korzystamy z tej funkcji edytorów tekstu za często, więc logiczne jest, że każdy może zapomnieć, w jaki sposób się to robi. Tworzenie przypisów w programie tekstowym Word jest automatyczne i bardzo proste. Poniżej przypominamy, w jaki sposób dodawać do prac przypisy.
Krok po kroku...
Pisząc dokument w programie tekstowym po prostu klikamy w zakładkę odwołania i znajduje się tam opcja dodaj przypis. Klikając w nią, na końcu zdania, które zakończyło się pisać pojawi się odnośnik w postaci numeru nad ostatnią literą wyrazu wyglądający jak potęga. To właśnie przypis. Taka sama cyfra pojawia się na dole strony. Należy tam wpisać źródło, na którym opieraliśmy się podczas pisania danego fragmentu pracy. Może to być książka lub strona www. W przypadku tego drugiego, skopiować trzeba adres URL strony i wkleić go w miejscu przypisu. Dobrze jest napisać w nawiasie datę korzystania z tej strony. Czasami może się zdarzyć tak, że ktoś ją usunie i źródło jest nieaktualne, ale kiedy mamy obok niego datę, to zostaje ono uznane w pracy. Jeśli przypis pochodzi z książki to podajemy inicjał imienia jej autora, nazwisko, tytuł książki kursywą, wydawnictwo, miasto i rok wydania oraz na końcu stronę, z której dokładnie korzystaliśmy.
Przykład przypisu
Przypis powinien wyglądać następująco:
J.Kowalski, Porady, Wydawnictwo XYZ, Warszawa 2015, s. 1.
Kolejny przypis z tej samej książki nie musi zawierać wszystkich elementów tylko słowo Tamże lub Ibidem i numer strony np.: Tamże, s. 2