09.02.2024

Jakie są wymiary zdjęć na Facebooka

Jakie są wymiary zdjęć na Facebooka

Ocena artykułu

Brak opinii. Podziel się swoją opinią w sekcji komentarzy!
autor
Autor artykułu
Agnieszka Nowak
Agnieszka jest redaktorem portalu najlepsze-porady.pl, pasjonatką zdrowego stylu życia i zdrowego odżywiania. Jej artykuły oferują praktyczne porady dotyczące zdrowej diety, aktywności fizycznej oraz radzenia sobie ze stresem.
Udostępnij

Facebook to serwis coraz chętniej wykorzystywany do promocji firm i kreowania ich wizerunku w sieci z uwagi na szybką i łatwą dostępność do dużej grupy użytkowników Internetu. Jeśli zajmujesz się prowadzeniem fanpage'a firmy lub wykonywaniem grafik na reklamy, powinieneś wiedzieć, że formaty dodawanych obrazów i plików wideo zdecydowanie nie powinny być przypadkowe. Agencja interaktywna Argonium może zająć się profesjonalnym tworzeniem grafik dla Twojego biznesu i ich publikowaniem w oparciu o stale zmieniające się w tym zakresie wytyczne Facebooka. Osobom decydującym się na samodzielne prowadzenie fanpage'a firmy podpowiadamy jednak, jakie są aktualnie zalecane wymiary grafik.


Jak tworzyć grafiki na Facebooka?

Tworzenie oryginalnych i pomysłowych grafik możesz zlecić profesjonalnej agencji interaktywnej Argonium, w której zatrudnieni kreatywni i utalentowani graficy stosują się aktualnych zaleceń Facebooka oraz standardowych zasad estetyki i czytelności postów. Osoby zajmujące się tym na własną rękę mogą skorzystać z dostępnych na rynku darmowych programów oferujących bezpłatne szablony. Odpowiednio wykorzystane szablony i elementy ozdobne wraz z umieszczeniem indywidualnie wykonanych lub dobranych akcentów stanowią dobre rozwiązanie dla niewielkich biznesów chcących zaoszczędzić pieniądze czy stawiających dopiero swoje pierwsze kroki w branży. W przypadku rozwoju firmy grafiki wykonane samodzielnie przy użyciu gotowych szablonów mogą okazać się jednak niewystarczające. Stworzone obrazy zalecamy zapisać w formatach .jpg albo .png, jeśli zaś mowa o plikach wideo - najlepiej dodawać je w formatach GIF, MOV lub MP4.

Aktualne wymiary grafik dla profili firmowych i prywatnych

Aktualnie rekomendowane wymiary grafik są jednakowe dla profili prywatnych oraz firm. Istnieją jednak pomiędzy tymi dwoma rodzajami profili spore różnice, zwłaszcza jeśli chodzi o ich grupą odbiorców i cel dodawania postów. W przypadku publikowania grafik i zdjęć na profilach prywatnych wystarczające jest z reguły zwykłe dodawanie postów z telefonu, fanpage'e firmowe stawiają natomiast więcej wymagań osobom je prowadzącym. Przeciętny użytkownik Internetu raczej pominie niskiej jakości grafikę, nie mając ochoty na skupianie się na przekazie rozmazanego obrazu. Z tej przyczyny zalecamy firmom być na bieżąco ze zmieniającymi się parametrami grafik dodawanymi na Facebooka lub zatrudnić do tego zadania profesjonalnego grafika.

Zacznijmy od awatara (zdjęcia profilowego), który powinien być w wymiarach 800 x 800 px. W takim wypadku wyświetlenie grafiki w pełnym rozmiarze nie spowoduje obniżenia jakości obrazu. Popularne zdjęcie w tle wymaga natomiast innej rozdzielczości - 820 x 360 px - która pozwoli na zachowanie wysokiej jakości grafiki zarówno po wyświetleniu jej na ekranie komputera, jak i na wyświetlaczu telefonu. Zdjęcia w tle umieszczane są nie tylko na profilach, ponieważ towarzyszą również grupom tematycznym (w ich przypadku zalecamy stosowanie formatu grafik 1640 x 856 px) oraz wydarzeniom (wymiary tych obrazów powinny wynosić 1200 x 628 px).

Na każdym fanpage'u firmy dodawane są z reguły posty w formie grafik lub krótkich filmów. Facebook zaleca stosowanie ich określonych wymiarów, które pozwalają na zachowanie wysokiej jakości obrazów, ich estetyki oraz jednoczesnego dostosowania do dużych ekranów komputerów i mniejszych rozmiarów wyświetlaczy telefonów. Grafiki do postów kwadratowych powinny być obecnie dodawane w wymiarach 1080 x 1080 px, w przypadku prostokątnych pionowych obrazów zalecana jest rozdzielczość wynosząca 640 x 960 px, jeśli zaś mowa o prostokątnych poziomych grafikach liczy ona 1200 x 900 px. Coraz częściej dodawane na fanpage'ach firm posty przybierają postać plików wideo, których rozdzielczość powinna wynosić 1920 x 1080 px albo 1080 x 1080 px. Może lubisz dodawać stories na prowadzony przez Ciebie profil firmy? W ich przypadku polecamy zdecydować się na grafiki o wymiarach 1080 x 1920 px.

Aktualne wymiary grafik na reklamy

Opisane wyżej zalecane obecnie rozmiary grafik dotyczą wyłącznie profili prywatnych i firmowych. Jeśli interesuje Cię wykonanie grafik na reklamę, powinieneś wykorzystać inne wskazówki rekomendowane przez Facebook. Reklama stawia odmienne wymagania odnośnie zalecanej ich rozdzielczości przed osobami je publikującymi, są to: pozioma - 1200 x 628 px, linkposty - 1200 x 628 px, Page Likes (reklama nastawiona na zyskanie jak największej ilości nowych polubień fanpage'u) - 1200 x 444 px, stories - 1080 x 1920 px oraz pliki wideo - 1080 x 1080 px albo 1920 x 1080 px.

Promocja marki na Facebooku

Facebook stanowi potężne narzędzie współczesnego marketingu ze względu na zarejestrowaną w tym serwisie społecznościowym ogromną liczbę użytkowników Internetu. Platforma ta stale się jednak rozwija i zmienia, stawiając przed firmami korzystającymi z tego kanału promocji marki coraz to nowsze wymagania. Bycie z nimi na bieżąco lub skorzystanie w tym celu z pomocy profesjonalnej agencji interaktywnej stanowią połowę sukcesu marki publikującej regularnie atrakcyjnie wizualnie i treściowo posty oraz stories. Jeszcze nie tak dawno Facebook stawiał przed osobami prowadzącymi fanpage'e firm rygorystyczne wymogi odnośnie ilości tekstu umieszczonego na grafikach. Treści mogły zajmować tylko/aż 20% części całego obrazu. Mimo że nie jest to aktualnie obowiązkowe, zasada ta wciąż jest bardzo chętnie wykorzystywana w praktyce ze względu na skuteczność i atrakcyjność wizualną tak wykonanego obrazu.

Promocja marki i budowanie jej wizerunki przy wykorzystaniu Facebooka może nieść dla firmy wiele korzyści i mieć zasadniczy wpływ na jej popularność wśród dużej grupy docelowej. Warto więc wykorzystać potencjał social mediów, stosując się do wymagań przez nich stawianych. Jeśli nie jesteś z nimi na bieżąco i nie masz czasu interesować się takimi kwestiami, postaw na współpracę z profesjonalną interaktywną agencją Argonium. Chętnie stworzymy unikalne i estetyczne grafiki dla Twojego biznesu, uwzględniając rekomendowane przez Facebook ich wymiary.

Opinie na temat artykułu

Średnia ocena
pusta gwiazdka pusta gwiazdka pusta gwiazdka pusta gwiazdka pusta gwiazdka
(0)
Zamknij
Twoja prywatność
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje te wykorzystywane są tylko do celów statystycznych w celu usprawnienia działania serwisu.
Zaakceptuj
Polityka prywatności