Facebook to serwis coraz chętniej wykorzystywany do promocji firm i kreowania ich wizerunku w sieci z uwagi na szybką i łatwą dostępność do dużej grupy użytkowników Internetu. Jeśli zajmujesz się prowadzeniem fanpage'a firmy lub wykonywaniem grafik na reklamy, powinieneś wiedzieć, że formaty dodawanych obrazów i plików wideo zdecydowanie nie powinny być przypadkowe. Agencja interaktywna Argonium może zająć się profesjonalnym tworzeniem grafik dla Twojego biznesu i ich publikowaniem w oparciu o stale zmieniające się w tym zakresie wytyczne Facebooka. Osobom decydującym się na samodzielne prowadzenie fanpage'a firmy podpowiadamy jednak, jakie są aktualnie zalecane wymiary grafik.
Jak tworzyć grafiki na Facebooka?
Tworzenie oryginalnych i pomysłowych grafik możesz zlecić profesjonalnej agencji interaktywnej Argonium, w której zatrudnieni kreatywni i utalentowani graficy stosują się aktualnych zaleceń Facebooka oraz standardowych zasad estetyki i czytelności postów. Osoby zajmujące się tym na własną rękę mogą skorzystać z dostępnych na rynku darmowych programów oferujących bezpłatne szablony. Odpowiednio wykorzystane szablony i elementy ozdobne wraz z umieszczeniem indywidualnie wykonanych lub dobranych akcentów stanowią dobre rozwiązanie dla niewielkich biznesów chcących zaoszczędzić pieniądze czy stawiających dopiero swoje pierwsze kroki w branży. W przypadku rozwoju firmy grafiki wykonane samodzielnie przy użyciu gotowych szablonów mogą okazać się jednak niewystarczające. Stworzone obrazy zalecamy zapisać w formatach .jpg albo .png, jeśli zaś mowa o plikach wideo - najlepiej dodawać je w formatach GIF, MOV lub MP4.
Aktualne wymiary grafik dla profili firmowych i prywatnych
Aktualnie rekomendowane wymiary grafik są jednakowe dla profili prywatnych oraz firm. Istnieją jednak pomiędzy tymi dwoma rodzajami profili spore różnice, zwłaszcza jeśli chodzi o ich grupą odbiorców i cel dodawania postów. W przypadku publikowania grafik i zdjęć na profilach prywatnych wystarczające jest z reguły zwykłe dodawanie postów z telefonu, fanpage'e firmowe stawiają natomiast więcej wymagań osobom je prowadzącym. Przeciętny użytkownik Internetu raczej pominie niskiej jakości grafikę, nie mając ochoty na skupianie się na przekazie rozmazanego obrazu. Z tej przyczyny zalecamy firmom być na bieżąco ze zmieniającymi się parametrami grafik dodawanymi na Facebooka lub zatrudnić do tego zadania profesjonalnego grafika.
Zacznijmy od awatara (zdjęcia profilowego), który powinien być w wymiarach 800 x 800 px. W takim wypadku wyświetlenie grafiki w pełnym rozmiarze nie spowoduje obniżenia jakości obrazu. Popularne zdjęcie w tle wymaga natomiast innej rozdzielczości - 820 x 360 px - która pozwoli na zachowanie wysokiej jakości grafiki zarówno po wyświetleniu jej na ekranie komputera, jak i na wyświetlaczu telefonu. Zdjęcia w tle umieszczane są nie tylko na profilach, ponieważ towarzyszą również grupom tematycznym (w ich przypadku zalecamy stosowanie formatu grafik 1640 x 856 px) oraz wydarzeniom (wymiary tych obrazów powinny wynosić 1200 x 628 px).
Na każdym fanpage'u firmy dodawane są z reguły posty w formie grafik lub krótkich filmów. Facebook zaleca stosowanie ich określonych wymiarów, które pozwalają na zachowanie wysokiej jakości obrazów, ich estetyki oraz jednoczesnego dostosowania do dużych ekranów komputerów i mniejszych rozmiarów wyświetlaczy telefonów. Grafiki do postów kwadratowych powinny być obecnie dodawane w wymiarach 1080 x 1080 px, w przypadku prostokątnych pionowych obrazów zalecana jest rozdzielczość wynosząca 640 x 960 px, jeśli zaś mowa o prostokątnych poziomych grafikach liczy ona 1200 x 900 px. Coraz częściej dodawane na fanpage'ach firm posty przybierają postać plików wideo, których rozdzielczość powinna wynosić 1920 x 1080 px albo 1080 x 1080 px. Może lubisz dodawać stories na prowadzony przez Ciebie profil firmy? W ich przypadku polecamy zdecydować się na grafiki o wymiarach 1080 x 1920 px.
Aktualne wymiary grafik na reklamy
Opisane wyżej zalecane obecnie rozmiary grafik dotyczą wyłącznie profili prywatnych i firmowych. Jeśli interesuje Cię wykonanie grafik na reklamę, powinieneś wykorzystać inne wskazówki rekomendowane przez Facebook. Reklama stawia odmienne wymagania odnośnie zalecanej ich rozdzielczości przed osobami je publikującymi, są to: pozioma - 1200 x 628 px, linkposty - 1200 x 628 px, Page Likes (reklama nastawiona na zyskanie jak największej ilości nowych polubień fanpage'u) - 1200 x 444 px, stories - 1080 x 1920 px oraz pliki wideo - 1080 x 1080 px albo 1920 x 1080 px.
Promocja marki na Facebooku
Facebook stanowi potężne narzędzie współczesnego marketingu ze względu na zarejestrowaną w tym serwisie społecznościowym ogromną liczbę użytkowników Internetu. Platforma ta stale się jednak rozwija i zmienia, stawiając przed firmami korzystającymi z tego kanału promocji marki coraz to nowsze wymagania. Bycie z nimi na bieżąco lub skorzystanie w tym celu z pomocy profesjonalnej agencji interaktywnej stanowią połowę sukcesu marki publikującej regularnie atrakcyjnie wizualnie i treściowo posty oraz stories. Jeszcze nie tak dawno Facebook stawiał przed osobami prowadzącymi fanpage'e firm rygorystyczne wymogi odnośnie ilości tekstu umieszczonego na grafikach. Treści mogły zajmować tylko/aż 20% części całego obrazu. Mimo że nie jest to aktualnie obowiązkowe, zasada ta wciąż jest bardzo chętnie wykorzystywana w praktyce ze względu na skuteczność i atrakcyjność wizualną tak wykonanego obrazu.
Promocja marki i budowanie jej wizerunki przy wykorzystaniu Facebooka może nieść dla firmy wiele korzyści i mieć zasadniczy wpływ na jej popularność wśród dużej grupy docelowej. Warto więc wykorzystać potencjał social mediów, stosując się do wymagań przez nich stawianych. Jeśli nie jesteś z nimi na bieżąco i nie masz czasu interesować się takimi kwestiami, postaw na współpracę z profesjonalną interaktywną agencją Argonium. Chętnie stworzymy unikalne i estetyczne grafiki dla Twojego biznesu, uwzględniając rekomendowane przez Facebook ich wymiary.