Najlepsze Porady TechnologieMateriały konstrukcyjne stosowane w przemyśle lotniczym Ocena 5 na podstawie 1 komentarza

Materiały konstrukcyjne stosowane w przemyśle lotniczym

Materiały konstrukcyjne stosowane w przemyśle lotniczym

W konstrukcjach wewnętrznych, jak i zewnętrznych maszyn lotniczych stosowane są komponenty kompozytowe. Wewnętrzne konstrukcje obejmują m.in. elementy kabiny, pojemniki na bagaże, panele ścienne, fotele oraz inne konstrukcje. Jednakże to zewnętrze elementy maszyn lotniczych stanowią główny rynek produkcji elementów kompozytowych stosowanych w lotnictwie. Obecnie istnieje ogromne zapotrzebowanie na kompozyty wykonane m.in. z włókna węglowego, ponieważ charakteryzują się niewielką wagą, ogromną wytrzymałością oraz pozwalają one w maszynach lotniczych oszczędzić paliwo, osiągnąć lepsze osiągi, a także łatwiej serwisować maszynę, dzięki mniejszej liczbie elementów. Wspomniane czynniki są kluczowe w przypadku analizy wzrostu zapotrzebowania materiałów konstrukcyjnych w przemyśle lotniczym.


Udział kompozytów w przemyśle lotniczym

Producenci samolotów sprzedają swoje samoloty pasażerskie wyłącznie z udziałem elementów wewnętrznych i zewnętrznych kompozytowych w swoich strukturach. Na rynku widoczne jest zapotrzebowanie zarówno na włókno węglowe, jak również na gotowe kompozyty. Przewiduje się, że w samolotach w ciągu najbliższych lat znacznie zwiększy się udział kompozytów — nie tylko w strukturach nośnych, ale również w wyposażeniu wnętrz. Jeszcze do niedawna przy budowie samolotów najchętniej wykorzystywanym materiałem było aluminium, jednakże coraz chętniej wybierane są części kompozytowe, które spełniają ponadprzeciętne wymagania samolotów — nie tylko są mocne, ale również lekkie i odporne na ścieranie. Co więcej, produkcja elementów z kompozytu przyczynia się do minimalizacji zużycia paliwa, jak również zmniejszą masę samolotu.

Zalety materiałów kompozytowych

Kluczową rolę w wykorzystaniu materiałów kompozytowych odgrywa ich zwiększona wytrzymałość na pracę w niekorzystnych warunkach temperaturowych, jak również zwiększona odporność na działanie szkodliwych substancji chemicznych. Nawet przy niskim czynniku rozszerzalności cieplnej materiały kompozytowe mają wyższy moduł sprężystości, co sprawia, że nowoczesne konstrukcje samolotów nie umieją obejść się bez kompozytów.

Dodaj komentarz

Jerry32
Najnowszy Komentarz!
Dodano:
facebook like 0
facebook unlike 0

Ciekawy artykuł, w dzisiejszych czasach materiały kompozytowe to nieodzowny element, nie tylko przemysłu lotniczego, ale i kolei oraz elektrowni wiatrowych.


Najciekawsze porady

Podobne porady - warto przeczytać

Ostatnio komentowane porady

Najlepszy na cellulit są zabiegi endermologii, skóra ogólnie...
He super
ja chce mieć takiego ale tata nie chcę się zgodzuić
mam i sobie chwale - w lecie zasłaniam słonce w zimie...
Bardzo ciekawy artykuł o tworzeniu części do tuningu.
porada: Jak blogować?
Zaczynam blogować i takie rady są bardzo przydatne.
Auta po montażu takich części, wyglądają kozacko!
Dzięki bo nie miałem pojęcia jak włączyć tego flasha