Najlepsze Porady ZdrowieJak nie zasnąć w pracy?

Jak nie zasnąć w pracy?

Jak nie zasnąć w pracy? Jak nie zasnąć w pracy?

Każdego poranka obiecujesz sobie, że wieczorem położysz się wcześniej spać i nic z tego nie wychodzi? W pracy walczysz z opadającą głową i zamykającymi się powiekami, choć tak naprawdę oddałbyś wszystko za godzinę drzemki? Są na to sposoby. Niezależnie od tego, czy musiałeś zarwać noc z powodu małego dziecka, projektu nad którym siedziałeś do późna czy po prostu imprezowałeś do białego rana nie myśląc o konsekwencjach, możesz poradzić sobie z przysypianiem w pracy.


1. Prysznic
Jeśli masz rano więcej czasu, weź szybki prysznic. Od razu poczujesz się bardziej rześki i nie będziesz myślał o spaniu. Użyj podczas niego żelu o energetyzującym, owocowym zapachu. 
2. Zapachy
Badania udowodniły, że mocne zapachy potrafią obniżyć poziom zmęczenia i zwiększyć koncentrację. Świetnie sprawdzają się olejki aromatyczne, w szczególności mięta, eukaliptus i rozmaryn. Jeśli nie masz ich pod ręką, możesz powąchać czarną kawę. Już sam jej zapach jest w stanie postawić na nogi. 
3. Światło
Brak światła zwiększa senność, dlatego odsłoń firanki, unieś rolety i wpuść więcej światła. Jeśli dzień jest pochmurny, możesz zaświecić światło.
4. Niska temperatura
Zdejmij marynarkę lub inne okrycie . Kiedy będzie Ci chłodno, nie będziesz myślał o zasypianiu. Jeśli nie przeszkadza to Twoim współpracownikom możesz również otworzyć okno, aby zaczerpnąć przy okazji świeżego powietrza. 
5. Muzyka
Energiczna, rytmiczna muzyka przyspiesza bicie serca i sprawia, że jesteśmy bardziej zmotywowani. Nie puszczaj tylko smętnej i powolnej muzyki, nawet jeżeli taką lubisz. Szybko Cię znuży. 
6. Kofeina
Odrobina kofeiny z miejsca postawi Cie na nogi. Zawarta jest nie tylko w kawie, ale również w zielonej herbacie. Zaparz sobie kubek, pamiętając, aby nie przesadzić z ilością, ponieważ efekt będzie odwrotny do zamierzonego. 
7. Ruch
Im dłużej pozostajesz na nogach, tym mniej czujesz się senny. Jeśli pracujesz na siedząco, wstań choć na chwilę, pochodź po biurze, wyjdź do łazienki. Możesz również porozciągać się, zrobić kilka przysiadów i wymachów. Mózg się dotleni, a dzięki czemu senność minie. 

I przede wszystkim - nie myśl o spaniu. Planując drzemkę po powrocie z pracy nie staniesz się bardziej pobudzony, tylko jeszcze bardziej senny.

Dodaj komentarz


Najciekawsze porady

Podobne porady - warto przeczytać

Ostatnio komentowane porady

Najlepszy na cellulit są zabiegi endermologii, skóra ogólnie...
He super
ja chce mieć takiego ale tata nie chcę się zgodzuić
mam i sobie chwale - w lecie zasłaniam słonce w zimie...
Wszystkie ciekawe informacje o doborze szkieł zawarte w jednym...
Przydatny artykuł w okresie przeziębień i wirusów.
Ma świetnie właściwości na odporność człowieka. Cała moja...
Mój chłopak stosuje białko po wykonanym treningu.