Najlepsze Porady Zdrowie4 sprawdzone sposoby na ochronę skóry przed słońcem
ocena (/0):

4 sprawdzone sposoby na ochronę skóry przed słońcem

4 sprawdzone sposoby na ochronę skóry przed słońcem Jak się chronić przed słońcem?

Sezon letni przed nami. To nie tylko najcieplejsza pora roku, ale także czas, kiedy słońce świeci znacznie mocniej. Promienie słoneczne bez wątpienia poprawiają nastrój, pobudzają i dodają energii. Jednak zbyt długa ekspozycja skóry na słońcu może przynieść wiele nieprzyjemnych dolegliwości. Od poparzeń po poważne choroby skóry. Dlatego też warto przez cały rok stosować odpowiednią ochronę przeciw promieniowaniu UVA i UVB, na które jesteśmy narażeni wszyscy, bez względu na porę roku i położenie geograficzne. Jakich specyfików używać? Co jeść? Jak się ubrać?


1. Kremy z filtrem i olejki
Kremy i balsamy wzbogacone SPF o różnej wysokości jeszcze kilka lat temu kojarzyły się głownie z tłustymi kosmetykami, które wyraźnie bieliły skórę. Te czasy bezpowrotnie minęły. Dziś w drogeriach i aptekach do wyboru mamy pachnące mgiełki, pianki, suche olejki i lekkie balsamy. Każdy z nich odpowiednio chroni, jeśli zawiera dość wysoki filtr. Oczywiście najlepiej przez cały rok stosować kosmetyki o filtrach najwyższych (50 SPF). 
Jeśli jednak chcesz postawić na naturalną ochronę (i pielęgnację), sięgnij po olejki. Najwyższe filtry przeciwsłoneczne zawierają olej z pestek malin (28 - 50 SPF), a także olejek z nasion dzikiej róży (aż 38 - 40 SPF) Ten sposób sprawdzi się jednak podczas dni, kiedy nie ma zbyt ostrego słońca, a Ty nie spędzasz całego dnia np. na plaży.

2. Jedzenie?
Czy istnieją produkty spożywcze, które w jakimś stopniu ochronią nas przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym? Tak! Są to przede wszystkim owoce i warzywa bogate w przeciwutleniacze. Wśród nich wymienić należy pomidory, marchew, borówki, winogrona czy orzechy i migdały. Oczywiście, ani śniadanie ani obiad nie ochroni nas bezpośrednio przed szkodliwym wpływem słońca, ale spożywanie tych produktów skutecznie wspomaga ochronne funkcje skóry. Warto spożywać te owoce i warzywa zwłaszcza podczas wakacji w bardzo słonecznym rejonie świata.

3. Odzież
Wiosną i latem postaw na dobrej jakości odzież, która wykonana jest z naturalnych tkanin lub materiałów o pochodzeniu naturalnym. Należą do nich len, bawełna oraz wiskoza. Nosząc przewiewne, nie opinające ubrania nie narażamy organizmu na przegrzanie. A to jeden ze skutków przebywania poza domem w bardzo gorące dni. Nie, ubrania wykonane z tych materiałów nie ochronią nas tak, jak krem. Noś raczej jasne kolory. Ciemne ubrania pochłaniają światło, dlatego też nie bardzo nadają się do noszenia w dni, kiedy słońce świeci naprawdę mocno. Niemniej jednak na rynku istnieje odzież z filtrem UV. Ubrania te są zwykle droższe, ale zapewniają dostateczną ochronę w sytuacjach, kiedy eksponujemy się na działanie naprawdę ostrego słońca. 

4. Parasol nie tylko na plażę
Stuprocentową ochronę przeciw złemu wpływowi promieniowania UV daje tylko nie wychodzenie z domu. Jednak w sytuacji, kiedy wyjść z domu musisz i użyłeś kremu z odpowiednim filtrem, ale boisz się, że to nadal mało - sięgnij po parasol. Widok tego elementu nie powinien dziwić nikogo, zwłaszcza w krajach o wysokiej średniej temperaturze letniej. Pamiętaj - Twoje bezpieczeństwo i komfort są najważniejsze.

Twoja ocena:

Dodaj komentarz

Najciekawsze

Podobne