najlepsze-porady.pl BiznesJak promowac firmę w internecie?
ocena (/0):

Jak promowac firmę w internecie?

Jak promowac firmę w internecie?

Istnieje wiele różnych sposobów, za pomocą których można promować produkt, usługę lub firmę. Można skorzystać z klasycznej reklamy, która będzie przed odbiorców oglądana w telewizji lub internecie, czy też słuchana w radiu. Innym rozwiązaniem jest skorzystanie z plakatów bądź pisemnej formy promocji udostępnianej poprzez gazety lub broszury. Jednak w dzisiejszych czasach coraz częściej mamy do czynienia z tak zwanym marketingiem szeptanym. Czym on właściwie jest i na czym polega taka forma reklamy?


Na czym polega marketing szeptany?

Z marketingu szeptanego korzysta się obecnie najczęściej w internecie. Polega on na przemycaniu pozytywnych opinii na temat firmy bądź produktu w taki sposób, aby nie przypominały one w żadnej mierze tradycyjnej reklamy. Aby przekazywane informacje były wiarygodne, muszą być one przemycane w sposób jak najbardziej subtelny i nienachalny. Działania tego typu mogą się odbywać na dwóch płaszczyznach. Mogą to być opinie przekazywane przez innego klienta bądź konsumenta, dzięki czemu dosyć łatwo zbudować niezbędne do osiągnięcia sukcesu zaufanie, lub za pomocą oficjalnej kampanii online, która w sposób jawny przedstawia markę, którą reprezentuje. Choć te sposoby nieco się od siebie różnią, oba są niezwykle skuteczne i korzystnie wpływają na renomę danej firmy lub produktu. Pozytywne komentarze zamieszczane na internetowych portalach sprawdzają się znakomicie, ponieważ większość ludzi właśnie od ich czytania rozpoczyna poszukiwanie danego produktu. Jak się okazuje, nawet dokonując zakupu w tradycyjnym sklepie, najpierw sprawdzamy opinie innych użytkowników za pomocą forum lub sekcji komentarzy znajdującej się na stronie internetowej sklepu. Widząc zadowolenie panujące wśród klientów, znacznie łatwiej jest zaufać polecanej przez nich marce. To sprawia, że chętniej korzystamy z usług firmy, a także korzystnie wpływa na jej wizerunek w naszych oczach. Dzięki temu nie tylko chętnie do niej wrócimy, ale także sami zaczniemy promować ją wśród rodziny oraz znajomych.

Czy warto zainwestować w marketing szeptany?

Marketing szeptany działa niejako w formie dialogu z odbiorcą. W pewnym sensie przypomina on porady udzielane rodzinie lub znajomym, dzięki czemu zyskuje na wiarygodności oraz skuteczności. Ludzie o wiele chętniej wierzą w opinie forumowiczów niż w klasyczne reklamy produktów. Warto więc wziąć pod uwagę skorzystanie z tego typu promocji, która z pewnością niezwykle korzystnie wpłynie zarówno na zyski, jak i wizerunek danej marki.

Twoja ocena:

Dodaj komentarz

Najciekawsze

Podobne